technologyinfo

لپ تاپ ، کامپیوتر

technologyinfo

لپ تاپ ، کامپیوتر

  • ۰
  • ۰

بر خلاف کامپیوتر های رومیزی که به طور مستقیم از جریان برق استفاده می کنند ، در لپ تاپ باتری نقش تعیین کننده ای در تأمین جریان برق این دستگاه  دارد به همین خاطر مدیریت مصرف انرژی  می تواند  اهمیت زیادی در لپ تاپ ها داشته باشد . همه ی شما احتمالا واژه های  Hibernate  ، shut down ، Sleep  را شنیده اید و با آن آشنایی دارید اما ممکن است کاربرد و تفاوت های آن را ندانید . آشنایی با کاربرد این سه گزینه و استفاده درست از آن می تواند نقش تعیین کننده ای در طول عمر باتری لپ تاپ شما داشته باشد .  اگر مایلید پاسخ سوال تفاوت Hibernate با Sleep و shut down در چیست؟ را بیابید با مجوعه دوراندیش از برترین های تعمیرات تخصصی لپ تاپ در اصفهان همراه باشید .


 خاموش کردن کامپیوتر ( حالت Shut down )

اگر کارتان با لپ تاپ و سیستم تمام شده است و تا مدت طولانی قصد روشن کردن مجدد لپ تاپ را ندارید بهترین گزینه shut down است . در این حالت تمام برنامه ها و سیستم عامل بسته می شود و کامپیوتر هیچ برقی مصرف نمی کند . هنگامی که لپ تاپ خود را shut down می کنید برای راه اندازی مجدد باید دکمه پاور را فشار دهید . وقتی لپ تاپ خود را که قبلا shut down شده است روشن می کنید سخت افزار مجددا راه اندازی می شود و برنامه های start-up لود می شوند به همین خاطر روشن کردن مجدد لپ تاپ در این حالت بیشتر از حالت های دیگر طول می کشد .

خواب کوتاه ( حالت standby یا Sleep )

حالت sleep یا خواب کوتاه  زمانی در کامپیوتر کاربرد دارد که به مدت کوتاه  تصمیم دارید سیستم خود را رها کرده و به سراغ کار دیگری بروید و مجددا با سیستم خود کار کنید . هنگامی که لپ تاپ خود را در در حات sleep  قرار می دهید تمامی برنامه های در حال اجرا در حافظه موقت رم ذخیره خواهند شد و هنگامی که تصمیم دارید مجددا به سراغ سیستم خود بیایید تنها با فشردن دکمه Enter یا Power می توانید ادامه کار خود را انجام دهید . در حالت  sleep سیستم برق کمی مصرف می کند زیرا برای ذخیره برنامه ها در حافظه رم باید  حافظه  موقت رم روشن باشد به عبارت بهتر در این حالت برق تمامی قطعات به جز RAM قطع می شود .

خواب زمستانی (حالت Hibernate )

خواب  زمستانی یا حالت Hibernate زمانی کاربرد دارد که در حدود چند ساعت تصمیم دارید سیستم خود را رها کنید اما بنا به دلایلی دوست ندارید برنامه های در حال اجرا را متوقف کنید و سیستم خود را خاموش کنید . تفاوت اصلی حالت Sleep یا حالت Hibernate در این است که همان طور که قبلا گفته شد در حالت Sleep برنامه ها در حافظه موقت رم ذخیره می شوند اما در حالت Hibernate برنامه ها در هارد دیسک ذخیره می شوند و هنگام راه اندازی مجدد از هارد به حافظه رم انتقال می یابند  به همین خاطر سرعت لود شدن در حالت Hibernate  نسبت به حالت  Sleep  پایین تر و نسبت به حالت shut down بالاتر است . در حالت Hibernate مانند حالت Sleep سیستم هیچ برقی مصرف نمی کند . نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید استفاده مداوم از این حالت توصیه نمی شود و اگر با سیستم خود در حال اجرای برنامه های تخصصی هستید ممکن است در سیستم اختلال به وجود بیاید و مجبور به ریستارت سیستم شوید.

فعال کردن Hibernate در ویندوز ۷

اگر مایلید قابلیت Hibernate را در ویندوز خود فعال کنید با ادامه آموزش ما همراه باشید . برای فعال کردن این قابلیت در ویندوز 7 ابتدا در منوی استارت خود عبارت cmd را سرچ کنید و وارد محیط cmd.exe شوید  سپس مانند عکس  زیر عبارت powercfg /hibernate on را تایپ کنید .


تفاوت Hibernate با Sleep و shut down در چیست؟


در مرحله بعد باید hybrid sleep را غیر فعال کرد . برای این کار وارد محیط  control panel  شوید و مانند عکس زیر گزینه power option را انتخاب کنید .



سپس از نوار چپ صفحه باز شده بر روی گزینه  Change when the computer sleeps کلیک کنید .



در این مرحله بر روی گزینه change advanced power settings آبی رنگ پایین صفحه کلیک کنید .



در صفحه جدید باز شده  بر روی علامت مثبت کنار sleep کلیک کنید . سپس Allow hybrid sleep را  از حالت on به off تغییر دهید .


فعال کردن حالت hibernate در ویندوز

افزودن هایبرنیت به ویندوز 8.1

مانند ویندوز 7 عبارت Power Options را سرچ  کنید و مانند عکس زیر گزینه Change what the power buttons do را انتخاب کنید .


فعال کردن حالت hibernate در ویندوز 8.1


در صفحه جدید باز شده بر روی گزینه آبی رنگ  Change settings that are currently unavailable که در بالاترین قسمت  صفحه قرار دارد کلیک کنید.


فعال کردن حالت hibernate در ویندوز 8.1


در مرحله آخر مانند عکس زیر تیک کنار گزینه Hibernate را بزنید و تغییرات را ذخیره کنید .


فعال کردن حالت hibernate در ویندوز 8.1



با آموزش های دیگر مجموعه دوراندیش از برترین های تعمیرات تخصصی لپ تاپ همراه باشید .

منبع : دوراندیش

  • ۹۷/۱۱/۱۵
  • maede eshghi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی